Få en sikkerhed for, at I betaler de aftalte priser hos jeres leverandører

Udgivet: 2020-03-04

I denne artikel lærer I, at sikrer jer mod, at jeres leverandør fakturerer korrekt.

Hvordan sikrer man, at ens leverandør fakturerer tingene korrekt

Hvis din virksomhed beskæftiger sig med salg af varer, så kender du sikkert til den administrative udfordring der ligger i, at overvåge om jeres leverandører nu også fakturerer jer de kostpriser og antal, som I har aftalt og bestilt hos leverandøren. Denne kontrolproces kan nemt blive tung og kræve mange manuelle timer fra din bogholder, indkøber eller lageransvarlige.

Vores softwareteam har udviklet en løsning som automatiserer det manuelle arbejde med, at krydstjekke kostpriser og antal faktureret af kundens vareleverandører op imod de forventede priser og antal. Denne løsning blev oprindeligt skabt til en kunde som beskæftiger sig med online- og lokalt lagersalg.

Sådan blev løsningen

Vi modtager automatisk vareleverandør fakturadata fra kundens digitale fakturahåndteringssystem, som anvendes til automatisk bogføring af leverandør fakturaer.

Dette bliver automatisk sammenlignet med fakturadata som er bestilt antal fra indkøbsordrer og vejledende (forventede) kostpriser, som begge dele trækkes fra kundens økonomisystem e-conomic. Når der er afvigelser, sender systemet automatisk en advarsel pr. email til kundens indkøber. Indkøberen følger så op på afvigelsen med den aktuelle leverandør.

Har du brug for en løsning til automatisk kontrol af kostpriser og antal på dine vareleverandørersfakturaer, så kontakt os for nærmere afdækning af, hvad det kræver af jer for at I kan komme igang samt hjælp til processen. Vi hjælper jer gerne med, at sikre I har sat fakturafil og e-conomic korrekt op til formålet, samt med opsætning og tilpasning af vores automatiske kontrolsystem til jer.

Kontakt os

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak