En freelance bogholder giver sikkerhed i hverdagen
Ordentlig bogføring tager tid, og der er meget som man skal have styr på. Man skal blandt andet være opdateret på love og regler omkring lønstyring, likviditetsstyring samt diverse offentlige indberetningsforhold. Hvis jeres virksomhed ikke har ressourcerne til, selv at håndtere bogholderiet, kan I med fordel overveje, at tilknytte en ekstern bogholder. Vi kan tilpasse os jeres setup i virksomheden, uanset hvad disse måtte være. Har i én eller flere bogholdere, så kan vi sagtens samarbejde med dem. Zignifikants tilgang er digital - vi har automatiseret flere processer i vores arbejde, som giver en sikkerhed for præcist og fejlfrit arbejde. På den måde er I sikret mod ferie, sygdom og andre uforudsete ting som en ansat kan komme ud for.

Hvad kan en freelance bogholder løse?
En freelance bogholder kan give en omstillingsparat økonomistyring og optimeret administration for mindre virksomheder. Selvsagt er en freelanceansættelse en fleksibel løsning. I kan fokusere på jeres kernekompetencer og fokusområder som giver værdi i virksomheden. Vi ved af erfaring, at behovet for en bogholder kan variere over et år. Sommetider er opgaverne mange, andre gange ligger det mere stille. Det tages der højde for, med en freelance bogholder.
En alsidighed i systemer og rådgivning
En af vores forcer består i, at have viden viden og indsigt i forskellige systemer og software, som kan løse opgaver i bogholderiet og administrationen. Heriblandt lønkørslen som kan være omfattende, at udføre. Det kræver nemlig tid, at sætte sig ind i overenskomster, refusioner, lønsystemer og feriepenge blandt andet. Det er et must at disse elementer håndteres korrekt og tiden til for, at medarbejderne er tilfredse.
Et andet vigtigt fokusområde er virksomhedens likviditetsstyring. Zignifikant kan rådføre om det økonomiske aspekt i den daglige drift. Eksempelvis om virksomheden har en sund økonomisk balance mellem indtægter og udgifter, samt om der er råd til nye investeringer. Dette ser vi særligt som en gevinst for små virksomheder og start-ups, da små virksomheders økonomiske fundament ofte er skrøbeligt. En ordentlig likviditetsstyring forhindrer uhensigtsmæssige investeringer og økonomiske beslutninger. Dette er en afgørende faktor mellem succes og konkurs.

For mellemstore virksomheder, dykker vi typisk lidt dybere ned i de tekniske aspekter af vores økonomiske ydelser. Virksomheder med dette udgangspunkt har som regel andre fokusområder. Derfor er rollen hos en freelance bogholder her en lidt anden. Hos mellemstore virksomheder består vores rådgivning eksempelvis af optimering, rapportering, analyse og eksekvering af virksomhedens økonomifunktion. De mellemstore virksomheder har ofte egen økonomifunktion, som vi naturligvis gerne samarbejder med. Det kan nemlig være, at virksomhedens travlhed gør, at der behøves ekstra økonomisk assistance udefra.
Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.