November First kan spare penge i transaktioner

Udgivet: 2019-06-20

Vi havde i dag besøg af Jonas Larsen fra November First, som præsenterede vores konsulenter for både nuværende og kommende features i platformen. Disse features kan spare vores kunder for mange penge, til både transaktioner i bankerne og ikke mindst administrationstid hos både bogholderen og jeres betalingsgodkendere.

November First er først og fremmest et Payment Management system, som gik i luften i 2016. Deres mission var, at gøre det billigere for virksomheder at foretage internationale betalinger til udenlandske leverandører. Det lykkedes for dem, idet at de fik en aftale med en stor international bank, som medførte, at de kunne tilbyde 20-50 % besparelser på valutamarginalen. Samtidig giver de væsentlige besparelser på gebyrer, sammenlignet med andre banker. Dertil håndterer de naturligvis også alle slags nationale betalinger i Danmark.

I foråret 2020, fik November First held med at foretage betalinger helt uden for bankverdenen og de traditionelle pengeinstitutter. Det er de det første økonomisystem til at gøre, og betalinger kan nu foretages eksklusivt i deres økonomisystem. Eksempelvis kan man nu betale sine leverandører direkte fra bestemte økonomisystemer i November First. Man får sine betalingsdetaljer serveret overskueligt og i realtid. Herunder har de fakturascanning på mobilen - som er blevet en udbredt funktion i mange andre økonomisystemer. Man undgår filudveksling og tidskrævende interaktion med sin bank. Dertil behøver man ikke, at skulle logge ind i sin netbank med nøglekort, NemID, og diverse andre passwords. Det klares nemlig blot internt i systemet.

Økonomiafdelingen har adgang til udgifter og bilag - de kan selv godkende disse til betaling. Således sikres det, at jeres bogholderi altid er ajourført. Netop denne løsning ser vi et stort fremtidigt potentiale i. Også i forhold til udbredelse i en langt større skala.

November First er særdeles konkurrencedygtig i forhold til pris og kvalitet. De vil være bedst til økonomi, scanning, lønsystemer og scanning. Dertil afsøger de konstant markedet for nye løsninger, som kan give værdi til deres kunder. Præcis som vi også ynder. Vi ser sjældent en dedikation og løsning på et tilsvarende niveau. I foråret 2020 udviklede de en åben API-løsning til faktura- og betalingshåndtering til økonomisystemer. Blandt andet i e-conomic som bekendt er Zignfikants foretrukne økonomisystem.

Essen af November First er derfor, at de sparer jer penge til både gebyrer og kurstab, når I skal betale regninger til udenlandske modtagere og leverandører. I kan trygt regne med, at der ikke er nogle skjulte gebyrer eller valutamarginaler. Systemet sikrer jer, at I altid får den billigste pris på valutakurser og gybyrer. Uanset hvor i verden I har jeres forretninger. På nuværende tidspunkt kan i systemet, kan man betale i 26 forskellige valutaer verden over.

Når I opretter og godkender en udbetaling til en udenlandsk leverandør i det gratis administrationssystem fra November First, så trækker de selv pengene direkte fra jeres bank på forfaldsdatoen, via Nets Overførselsservice. Og som tidligere nævnt, så undgår I, at skulle logge ind i jeres netbank.

Gratis integration til e-conomic

November First er integreret med Danmarks mest udbredte regnskabssystem e-conomic. Systemet trækker automatisk alle nye fakturaer til betaling direkte fra e-conomic, så de kan godkendes og betales via programmet, uden at I behøver foretage manuel indtastning af betalingen undervejs.

En godt fif er, at forbinde e-conomic med et Invoice Management system, som eksempelvis Fakturafil. Fakturafil kan automatisk løfte data af jeres leverandørfakturaer og lægge dem klar til bogføring i e-conomic, så kan I 100% undgå alt indtastning, når I skal betale regninger.

November First har hidtil kun kunne anvendes til udlandsbetalinger. Dermed kunne løsningen førhen ikke stå alene, som platform til oprettelse af udbetalinger til leverandører, da de fleste virksomheder i Danmark (hvis ikke alle), også skal foretage udbetalinger til danske leverandører.

Mandag d. 2. september releaser November First en opdatering, hvor det også vil blive muligt, at oprette betaling til alle danske leverandører via platformen. Således kan og kan de endelig stå alene, som virksomhedens eneste system til Payment Management.

Sæt alle regninger til betaling 100% automatisk med November First og kontorrobot

Ønsker I et 100 % automatisk flow for oprettelse af udbetalinger til jeres leverandører? Så bør I overveje November First, for når først fakturaerne er blevet godkendt i jeres Invoice Management system og overført til e-conomic, så kan dette let og billigt lade sig gøre med en robot.

Vores egen søstervirksomhed Officebot vil i efteråret 2019 introducere en robot, som hver dag kan bogføre alle nye leverandørfakturaer i en e-conomic kassekladde. Efterfølgende vil de blive oprettet til betaling, på forfaldsdatoen i programmet. Denne robot vil koste 199 kr. ex. moms om måneden, på en abonnementsbasis uden yderligere omkostninger.

Kontakt os i dag for at høre mere om vores erfaringer med platformen- og hvordan I kan outsource jeres bogholderi til os.

Kontakt os

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak